zaterdag 12 september 2009

Besparen en meteen sparen het kan dus :)

Het kan! Geloof me, zelfs als je in de collectieve schuldbemiddeling zit, rookt, vijf huisdieren hebt en vier hongerige wolfjes van kinderen kan je sparen!
Ik geloofde het ook echt niet tot ik het zelf eens ging proberen. Met neemt een spaarpot, zo een ijzeren die je met blikopener moet openen, en stopt hier iedere keer al je klein geld in.
We zijn hier nu twee maanden aan bezig en de spaarpot is bijna vol! Het zal misschien geen honderden euro`s zijn, maar sparen voor een leuke dag weg gaat dus wel degelijk!
We besparen waar we kunnen, behalve op roken want dat doen we dus weer, maar kleding, decoratie kadootjes op alles besparen we zonder dat iemand ziet dat we iets missen. Alleen onze echte naasten weten hoe we er voor staan en dat is genoeg. Niet dat we ons schamen....absoluut niet het feit is namelijk dat meer dan de helft van Nederland en Belgie in dezelfde situatie zitten dus who cares?
Maar de collectieve schuldbemiddeling zorgt er echt niet voor dat we het minder hebben. Sterker nog, we hebben rust, voldoende te eten en te drinken en met een heleboel besparingen her en der hebben we het luxer dan voorheen!
Alles wat we aan het eind van de maand overhouden gaat ook weer in die spaarpot. De afgelopen maand was het 55 cent, maar toch....we hadden dan ook een bruiloft en een aantal kosten aan medicijnen gehad, plus de belastingen waren er weer.
Deze maand zullen we hoogstwaarschijnlijk, zoals ik het nu uitreken allemaal, 1.50 euro kunnen sparen. Het is de bedoeling om volgend jaar een weekendje vakantie te doen en dit zal ons vakantiegeld gaan worden om ter plaaste uit te geven.

Vorig jaar deden we hetzelfde overigens en hadden twee ijzeren spaarpotten vol met klein geld. We konden 200 euro besteden op ons weekendje en het was heerlijk!! Gek genoeg hielden we nog wat over en konden we ook nog naar een goedkoop pretpark. Het besparen zit er blijkbaar ingebakken want ik heb er alle dagen gekookt.

Ach...wat ik wil zeggen is....in de collectieve schuldenregeling is het nog niet zoooo slecht en waar een wil is is een weg!

1 opmerking:

  1. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen

Graag zou ik jullie mening horen over deze Blog. Ook ervaringen in Besparen en Schuldbemiddeling zijn welkom!