vrijdag 11 september 2009

Schuldbemiddeling nog niet eens gestart?

Waar ik zelf pas sinds kort achter ben is dat je nog steeds niet in de collectieve schuldbemiddeling zit zolang er nog geen tijdsduur of afbetalingsplan is aangemaakt. Ik vond dit behoorlijk vreemd en frustrerend om te horen!

Ik bespaar op alles en wil perse dat het leefloon zo laag blijft om zo snel mogelijk weer uit de collectieve schuldbemiddeling te zijn. De maximale tijd zou vijf jaar zijn, maar nu hoor ik dus dat dit pas ingaat vanaf het moment dat je bij de rechter al je betwistingen enz door hebt gegeven en daarnaast een betalingsplan hebt uitgewerkt!

We weten dat er heel veel betwist gaat worden. Sowiezo alle deurwaarderskosten en rentes die erop zijn gekomen. We hebben dan wel twee jaar alles geprobeerd om er zelf vanaf te komen en ik hield zelfs niets over om van te eten! Dit geeft ons nu dan voordelen en onze schuldbemiddelaar zegt dat we er ook wel binnen twee tot drie jaar vanaf zullen zijn.

Ja....leuk, maar pas wanneer de zitting is geweest en we zitten nu al 1,5 jaar bij een schuldbemiddelaar! Met andere woorden, zolang er niet betaald gaat worden en er geen afspraken zijn gemaakt kan het toch snel vijf jaar worden!

Maar goed, ik hoorde nu dat we waarschijnlijk in oktober met de betwistingen enz naar de rechtbank gaan en dat er een behoorlijk betalingsplan opgezet kan worden. Gelukkig maar! We zijn een kei geworden in besparen dus we willen perse dit lage leefloon houden en dan ook echt flink aflossen op een zo kort mogelijke tijd.

Hopelijk gaat dit lukken! Wanneer er nieuws is zal ik het direct posten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Graag zou ik jullie mening horen over deze Blog. Ook ervaringen in Besparen en Schuldbemiddeling zijn welkom!