vrijdag 11 juni 2010

de Herroeping schuldbemiddeling

Gewonnen en  dec moet zij zichzelf ook weer verantwoorden. Ze had de papieren niet op tijd ingeleverd. Pas vandaag zag de rechter dus haar redenen en de inkomsten en uitgaven.
Volgens de rechter waren er voldoende inkomsten geweest en door brute pech in januari opgehouden
Ook waren er meer dan voldoende inspanningen geweest om werk te vinden. ( 71 sollicitaties)
ABBV had zijn werk ook gedaan en haar verwittigd dat er problemen met een ex werkgever waren en daardoor de uitkering nog niet in orde kon gebracht worden.

IK heb de TOESTEMMING gekregen om terug als zelfstandige te gaan werken daar ik bewezen had in het verleden daar een constant inkomen mee te verwerven en daarnaast getracht had schulden op te lossen. De rechter vroeg de bemiddelaar zelfs WAAROM ze mij gedwongen had dit werk op te geven. Met andere woorden wanneer ik terug mijn thuiswerk op zelfstandige basis zou kunnen gaan doen was er zeer zeker geen reden meer tot herroeping.

Belastinggeld was inderdaad gestort. Echter had zij daar rekeningen mee betaald alsook een reservepotje aangelegd. In het reserve potje staat nu nog steeds ruim 500 euro excl kinderbijslag. Ze is verplicht normaliter eerst leefloon te betalen pas dan rekeningen. OOk hierin was ze dus tekort geschoten.

Betwistingen moeten voor december uitgevoerd worden. Dat wilde zeggen alle rentes en deurwaarderkostern en mijn bewijs van eerdere betalingen moeten van de schuld afgetrokken gaan worden. Blijft wsl niet heel veel meer over waardoor er wel degelijk een snelle afbetaling moet kunnen plaatsvinden.

Al bij al was het een leerzame ervaring. Zolang je je hoofd hoog houdt, bewijzen overlegd en overal een tegenantwoord op durft te geven en jezelf niet laat intimideren krijg je hier in BE toch wel eens gelijk van een rechter Smiley

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Graag zou ik jullie mening horen over deze Blog. Ook ervaringen in Besparen en Schuldbemiddeling zijn welkom!