dinsdag 22 december 2009

Besparen en weer bijna blut

Ok, misschien had ik de kerstinkopen beter gelaten voor wat het was maar ja ik wil niet als enige met lege handen aankomen en zoveel had het niet gekost. Ik vond dat ik behoorlijk had bespaart.
Vandaag echter nog wat boodschappen gedaan zodat we de aankomende vijf dagen nog konden doorkomen maar ondanks al het besparen en te kiezen voor de goedkoopste producten redden we het toch echt niet.
Ik heb nog maar 13 euro van de 150 die de schuldbemiddelaar toch nog bijgestort had 2,5 week geleden. Maar goed daar moet je dan wel al voor twee kids luiers vanaf tellen en dan flink besparen op de boodschappen maar dan nog...je moet toch eten?
Nu raak ik dus weer in paniek. De schuldbemiddelaar is lekker op vakantie. Ik weet dat ze nog steeds in haar potje geld heeft zitten en ik zit te stressen of ik uberhaupt de 28e wel een nieuw leefloon mag verwachten. Ik weet bij god niet of deze dan al terug is van een, vast wel luxe, reis.
Zal een fijne kerst worden. Die 13 euro gaat alleen al op aan de vervoerskosten naar de familieleden.... :(
Besparen zit me dus alsnog niet mee. Maar sjezus, met de feestdagen dus zowel sinterklaas als kerst 800 euro krijgen en dan ook nog eens alle rekeningen moeten betalen...is dat nog menselijk? Terwijl je beiden inkomen hebt? En ook nog eens enkel in de toelaatbaarheidsfase zit en al 2 jaar elke maand zelf mega veel afgelost te hebben?
Ik had meer over en een betere gevulde kast toen ik zelf mijn schulden nog regelde. En dan praten ze over rente wat stopt en deurwaarders die niet meer mogen komen?? Ja...hie kan een schuld van 18.000 naar de 32.000 zijn gestegen dan in twee jaar tijd??

Voor iedereen toch een fijne kerst gewenst. We denken maar aan hetgeen waarvoor kerst is bedoeld. Veel liefde en voorspoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Graag zou ik jullie mening horen over deze Blog. Ook ervaringen in Besparen en Schuldbemiddeling zijn welkom!